Bar to nije nikakav problem, ima dosta prevoznika…ili ipak jeste problem?
Ako ste nekad angažovali prevoznika i bili zadovoljni pruženom uslugom onda nemate problem da opet pozovete istog . Ali ako
prvi put tražite prevoznika onda treba pronaći pravog a to možda nekome i nije baš tako jednostavno.
U svakom slučaju ako nemate preporuku za prevoznika od strane prijatelja, rođaka ili kolega sa posla možete pogledate bilo koje nedeljne oglase gde se obično u rubrici “usluge-transport”, “usluge-prevoz” nalazi veliki izbor.
Ukoliko koristite internet onda je dovoljno da u vaš pretraživač (google, yahoo ili neki drugi) ukucate ključne reči za pretragu kao na primer: “prevoz robe”, “kombi prevoz Beograd” “kamionski prevoz”, “agencije za prevoz “, “autoprevoznici”. Možete dodati i ime mesta za koje vam treba prevoz ili jednostavno potražiti po brojnim sajtovima besplatnih internet oglasa takođe u rubrici “usluge”.
Ono što bih ja ovde naglasio i na šta treba da obratite pažnju je sledeće:
1.Nemojte gubiti vreme i novac na telefonske pozive i okretati desetine oglasa u potrazi za što jeftinijim prevozom. Jeftina ne znači i kvalitetna usluga, isto mislim i za skupu uslugu, treba pronaći neku sredinu. Dovoljno je iz par poziva proceniti za koga se odlučiti, odnosno koju cenu prihvatiti. Isto važi i kod prepiske putem e-mail-a koja se danas masovno koristi, od nekoliko ponuda putem –email-a lako ćete se odlučiti šta je to što vama odgovara.
Da malo pojasnim ovo: dešava se često puta da me zovu da nastavim neki započeti (ugovoreni ) posao jer je prevoznik jednostavno otišao i ostavio posao. Zašto se ovo dešava? Upravo iz razloga što ste “uspeli” da nađete mnogo povoljniju (jeftiniju) cenu pa kad prevoznik na licu mesta vidi da se ipak preračunao i da ta usluga košta mnogo više nego što je rekao, onda se samo pokupi i ode ostavljajući vas na cedilu. Ko je tu kriv? Ja bih rekao oboje a zašto, pa zato što ste tražili jeftiniji prevoz i uspeli ste da ga “nađete” a s druge strane ima dosta neprofesionalnih kolega koji spuštajući cenu pokušavaju da dođu do posla pa ako pogreše kod cene – jednostavno će otići! Ne odobravam ni jedne ni druge ali svi smo različiti i učimo se na (ne)prijatnim iskustvima. Kako se nalazimo u suruvom kapitalizmu odnosno privikavamo se šta je to u pravom smislu reči jer smo ponikli iz socijalizma, moramo da shvatimo da se svaka usluga plaća pa tako ako je nešto super jeftino onda mu u većini slučajeva sigurno nešto fali!
2.Kada pročitate neki oglas za prevoz nemojte odmah uzimati zdravo za gotovo to što piše u njemu naročito oko istaknutih cena za usluge prevoza. Ovo iz nekoliko veoma bitnih razloga:
-prvo i osnovno je da svaki oglas košta tako da je nemoguće objasniti sve u samom oglasu i zato postoje kontakti putem telefona, e-mail-a, fax-a, preko sajtova prevoznika, itd. kako bi dobili što više informacija za konkretnu uslugu prevoza,
-drugo, cene koje su istaknute u oglasima mogu značajno da odstupaju od cene koja bi mogla da bude za konkretan slučaj usluge prevoza, npr..: ako stoji da je cena 35 din/km ne mora da znači da će u vašem slučaju biti ta cena. Ovo ne iz razloga neke prevare već upravo što je zbog specifičnosti same usluge za svaki slučaj konkretno potrebno odrediti cenu. Više o načinu određivanja cene prevoza ću objasniti na posebnoj strani.
Uvek se nasmejem kada se setim slučaja jedne starije gospođe koja je tražila da joj se preveze par stvari sa jedne adrese na drugu a razdaljina je bila oko 2 km i čudom nije mogla da se načudi kada sam joj rekao koliko to košta jer je ona u oglasu pročitala da piše 35 din/km i smatra da to treba da se odradi za 70 din (2km po 35 din je suma sumarum 70din). Toliko je insistirala da joj objasnim da je dobrih 20 minuta potrošila u razgovoru mobilnim telefonom jer je odbijala da shvati da prevoz ne može po ceni navedenoj u oglasu.
-dalje, u razgovoru sa prevoznikom trudite se da navedete sve detalje oko prevoza, nemojte (ne)namerno nešto da preskačete jer ugovorena cena može da se promeni ukoliko se kasnije ispostavi da nije onako kako ste rekli ili relacija prevoza odstupa od ugovorene,
Hajde da to pojasnim kroz primere jer se tako najbolje može razumeti: nije problem nikakav (bar ja tako mislim) za veliku većinu prevoznika ako zaboravite da kažete da imate koju kutiju više ili eventualno dodate još neku stvar za prevoz ali jeste problem ako umesto najvaljenih 10 kutija na licu mesta ispadne da ih ima 20, 30!
Takođe, često puta se dešava da se ugovara prevoz od tačke A (utovar) do tačke B (istovar) a onda se u toku ili neposredno pre prevoza pojavi i tačka C, D, E (nebitno da li je utovar ili istovar) pa cena više nije ista, mora da se koriguje na više i onda zašto to, nismo tako ugovorili, pa to je usput i onako i ovako. Eeee pa nemoguće da se nikad u životu niste vozili taksijem? Kada uđete u taksi i kad tražite da vas odveze na aerodorom a znate da će vas to koštati 1.500 din ali se usput predomislite pa kažete taksisti da svrati do arene da pokupite još nekog koga ćete sačekati 15-ak minuta e onda ne možete očekivati da platite cenu na koju ste računali – 1.500 din.
Isto tako ne možete očekivati od vozača da bude transportni radnik i da sve to uđe u cenu, usluga radne snage se posebno naplaćuje ili kako se već dogovorite, znači da ako su vam potrebni radnici treba to i da naglasite. Vozač može da pomogne i oko utovara i oko istovara ali samo vezano za raspored u vozilu ali ne i da nosi van vozila a da za to ne bude plaćen.
Takođe, ako niste sigurni koliko vam je recimo potrebno transportnih radnika objasnite prevozniku koji će vam reći potreban broj, nemojte sami određivati broj potrebnih radnika jer ako bude manje radnika a više posla to će uticati na vreme zadržavanja a samim tim i na cenu. Veći broj angažovanih radnika ne mora da znači i veću cenu!
Kod selidbi recimo, ako izostavite da kažete da u zgradi ne postoji teretni lift ili je lift mali pa ne može da se koristi za prevoz tereta. Ili ako umesto 3 sprata izostavite da kažete da postoji visoko prizemlje (naročito kod starijih zgrada) pa ispadne da je u pitanju 4.sprat a ne 3.! Ili ako je stan u nekom dvorištu zgrade do koga ima da se pređe desetine metara od vozila. Ili ako je prilaz objektu nemoguć pa opet ima desetine metara za nošenje stvari itd.itd.
3.Planirajte prevoz unapred! Kako se ovde radi o teretnom javnom prevozu robe i stvari (ili selidbama) a ne prevozu putnika- taksi prevozu (kada na poziv dobijete vozilo u kratkom vremenskom intervalu), to je potrebno da bar dan ranije pozovete i raspitate se za vreme prevoza, kod selidbi bi taj vremenski razmak trebao biti i veći. Za prevoz vikendom je potrebno nekad i par dana ranije rezervisati termin.
4.Ukoliko vam je potreban račun za izvršenu uslugu što je čest slučaj kada pravno lice ima potrebu za prevozom robe ili recimo zbog refundacije od strane firme u kojoj radite kada je fizičko lice u pitanju, obavezno pitajte prevoznika da li može to da vam omogući.
Ovo iz prostog razloga što postoje “divlji” prevoznici – prevoznici koji nemaju registrovanu delatnost pa nisu u mogućnosti da vam izađu u susret po tom pitanju.
Нема коментара:
Постави коментар