Pages

Istaknut post

Špedicija Beograd

Ukoliko Vam je potrebna špedicija u Beogradu i usluga carinjenja veoma je važno da se dobro informišete pre uvoza robe u Srbiju ili obrnut...

понедељак, 04. јул 2011.

Selidbe


Za selidbe važe identična pravila koja sam ranije opisao kod prevoza robe i stvari s tim što postoje određene specifičnosti zbog same prirode posla na koje treba obratiti pažnju prilikom odabira prevoznika ili
agencije koja će selidbu obaviti. U suštini taj posao treba poveriti profesionalcima i koristiti uslugu besplatne procene selidbe koju većina prevoznika nudi kako bi dobili tačnu cenu usluge selidbe. Pa da pojasnim:

Kompletna usluga

U zavisnosti koji prostor selite (stan manji ili veći, kuća, kancelarija, poslovni prostor itd.) i koliko imate stvari za selidbu  tako će te birati prevozno sredstvo i potrebno ljudstvo jer sve to utiče na cenu same selidbe.

Obično se manje selidbe mogu obaviti sasvim komotno kombi vozilom a kod većih dolazi kamion ili kombinacija kamiona i kombija, dva kombija, dva kamiona, itd. Obično se za selidbu traže vozila kojima je
tovarni prostor obložen i zaštićen.

Ukoliko se odlučite za kompletnu uslugu selidbe i besplatnu procenu samog posla onda nemate ništa sa organizacijom i odabirom vozila jer je to stvar profesionalaca. Dobijate kompletnu uslugu, od pakovanja pokućstva i obezbeđivanja kartonskih kutija, folije za pakovanje,zaštite stvari,montiranje-demontiranje nameštaja, angažovanja radne snage, preko prevoza do raspakovanja stvari na novoj lokaciji.

Srpska varijanta

Međutim, zbog loše ekonomske situacije mnogi  pokušavaju da troškove selidbe svedu na najmanju moguću meru ali i tu postoji par stvari o kojima treba voditi računa: kao što sam ranije pomenuo radna snaga ne ulazi u cenu prevoza ali zato ulazi u cenu selidbe. Pa ukoliko insistirate da vi angažujete radnu snagu onda morate to naglasiti prevozniku da bi ste dobili drugu cenu – cenu selidbe bez angažovanja radne snage. Ovde dolazi takođe do izražaja ono što sam ranije napisao da se cena iz oglasa formira za svaki konkretan slučaj.

Sam posao selidbe zahteva veći utrošak vremena kod utovara i istovara što utiče na cenu. Idemo na primer da bi bilo još jasnije: ako imate recimo trosed, dvosed, fotelju i par drugih stvari za prevoz, ne treba vam radna snaga (jer ste pozvali prijatelje) i to se sve obavi za vreme koje bi obavio prevoznik sa svojom radnom snagom, onda će te imati nižu cenu ali ako vam je organizacija loša pa kad prevoznik dođe u zakazano vreme a vi čekate da vam se prijatelji pojave, pa su prijatelji spori, pa se desi da moraju neke stvari da se demontiraju, pa nisu sve stvari spakovane,  eeee onda će te platiti višu cenu iako nije prevoznik angažovao radnu snagu ali ste ga vremenski preterano zadržali. To zadržavanje je slično kao kod taksi prevoza putnika, kada taksistu ostavite da čeka što se naravno plaća.

Ili što jedan kolega koristi u pojašnjenju: “ja mogu da vam prevezem jedan kauč a mogu da ga vozam i ceo dan ali u tom slučaju cena nije ista iako je u pitanju i dalje samo jedan kauč!”

Srednja varijanta

Ukoliko se odlučite za srednju varijantu da vi pakujete stvari u vaše kutije, da vi sami pripremite nameštaj (demontiranje, montiranje, zaštita itd.) a radnu snagu angažujete preko prevoznika kako bi cena selidbe bila povoljnija, onda se posavetujte sa prevoznikom na šta treba da obratite pažnju, kako da to spakujete i pripremite da bi sam tok seldibe protekao bez problema. Bolje da pitate nego da radite na svoju ruku.

Ovde bih samo dodao nešto oko angažovanja radne snage: shvatite da ti ljudi rade jako težak fizički posao i pri tome se trude da vaše stvari prođu kroz uske hodnike i stepeništa neoštećene,  da preskaču komšijske barijere po hodnicima, da im predsednici skupštine stanara isključe lift u pola posla, da dobro smeste stvari u vozilo i zaštite od oštećenja u toku prevoza, tako da cena koju morate da platite nikad nije velika. Ako smatrate da je velika onda prosto pokušajte da vi prenesete svoje stvari pa će te videti koliko je to “lak” posao.

Ne postoji fiksna cena po angažovanom radniku jer i u ovom slučaju cena varira od količine robe ili stvari koju treba utovariti i istovariti, težine i gabarita, pristupa vozilu i objektu gde se stvari nalaze, postojanje teretnog lifta i mogućnosti njegovog korišćenja, vrste vozila koje se tovari (cena nije ista kad se utovara kombi i kamion), itd.

Oko broja angažovanih radnika bih ponovio da veći broj radnika za neki posao ne znači i veću cenu, razmislite sami: ako insistrirate da neki posao mogu da obave 2 radnika a njima za to treba 5 sati, da li će cena biti povoljnija nego da su taj isti posao odradila 4 radnika za 2 sata? Ili više volite da plaćanje bude po satu pa kad završe – završe? Ja sam mišljenja da plaćanje treba da bude isključivo po samom poslu i tada je u obostranom interesu da se posao završi što je pre moguće, niko neće razvlačiti vreme jer nije plaćen po satu nego po poslu.

Нема коментара:

Постави коментар